Indledende øvelser

FØRSTE FASE INDEN OPSTART

Du har måske en idé til et produkt eller en ydelse du enten vil sælge eller markedsføre online – og så er det jo nærliggende bare at bestille en shop og kaste sig ud i det. Men det er der ikke mange der slipper godt fra. Der er simpelthen for mange ting der kan gå galt, hvis man bare kaster sig ud i det uden at have tænkt videre over forløbet.

Undersøg markedet
Er der basis for det produkt eller den ydelse du vil sælge? Hvordan ser det ud med konkurrenter inden for netop dette område og kan du hamle op med de eventuelle konkurrenter? Der er mange spørgsmål der er værd at stille sig selv, inden man overhovedet tager skridtet og går videre med projektet, – og ovenstående er nogle af de vigtige. Alle kan starte en shop på nettet, kunsten er at sælge noget.

Økonomi
Alt for mange tror, at det er bare om at smide sine produkter eller ydelser ind i en database og så kører resten af sig selv … intet er mere forkert!

Du skal, før du overhovedet går i gang med dit site, have den økonomiske del på plads. Selvfølgelig prisen på systemet, design og driften, – men noget der er meget vigtigere, er at have fundet ud af hvad det koster at få kunderne ind på virksomhedens side. De kommer ikke af sig selv og der skal overvejes hvilke metoder der skal bruges og hvor meget man er villig til at ofre på markedsføring.

Står dine ambitioner mål med den udfordring der ligger foran, og har du økonomien til at føre det ud i livet?

Få en ordentlig rådgivning, inden du går i gang
Som det fremgår under “det laver vi også” menupunktet, driver vi selv en række online shops – og vi ved af (surt optjent) erfaring hvad der skal til for at få succes. Derfor kan vi også langt hen ad vejen være din sparringspartner, når du skal vurdere om det overhovedet er værd at kaste sig ud i projektet.

Er du stadig varm på idéen, er det hurtigt videre til næste trin.

Videre til Design >>